streda 30. augusta 2017

zo stromov ti živicu zozbieram a našu bolesť ňou zalepím.

unavená a zničená.. presne ako v pesničke od mojej milovanej slobodky. slovenské železnice opäť raz nesklamali, a tak dopočujúc sa o stominútovom meškaní sme sa radšej rozhodli zmeniť cieľ z trenčína na klasickejšiu banskú bystricu. neplánovali sme ísť nakupovať, skôr sa len tak prejsť, no i tak sme sa kvôli mojej spoločnosti sekáču nevyhli - ja som na prehŕňanie sa v kilách oblečenia nemala náladu. nasledoval antikvariát, kde sme sa ocitli úplnou náhodou, nikdy predtým sme si ho tam nevšimli. na prehŕanie sa v knihách som akosi mala viac chuti, dokonca som tam objavila dana browna a jeho anjelov a démonov, ktorých som kedysi v angličtine nezvládala, takže som ich odložila preč. no a teraz mám vlastnú v slovenčine.

čo som si všimla ohľadom čítania je rapídna zmena vkusu na knihy. vidno, že z young adult literatúry pomaly, ale isto vyrastám a oveľa viac ma začínajú zaujímať iné žánre a autori. čo ma mrzí je fakt, že som za posledné dva roky neprečítala takmer nič, nevedela som sa do toho donútiť. budem sa to snažiť napraviť, dočítam najpotrebnejšiu povinnú literatúru, keďže za niekoľko mesiacov maturujem zo slovenčiny - aspoň s niečím bude pokoj. a potom sa budem venovať autorom, ktorí ma zaujmú, chcem siahnuť po svetovej literatúre, rozšíriť si rozhľad. čítanie človeka neuveriteľne obohacuje, za tým si stojím neustále.

úplne nakoniec sme sa zastavili v akejsi kaviarni, ja som totižto chcela ochutnať toľko ospevovaný aperol spritz a musím priznať, že neviem, čo je na tomto drinku také úžasné, neohromil ma tak, že by som ho chcela piť na litre alebo čo. podľa mňa len ďalšia póza - slamka medzi perami a vínový pohárik s oranžovým nápojom v ruke sa perfektne vynímajú na fotkách na instagrame. každopádne, môj prvý legálne zakúpený alkoholický nápoj, haha.

teraz sa mi strašne chce spať, behanie po meste ma vždy unaví, oveľa viac, ako behanie po lese či horách. nuž, zjavne som skôr prírodný typ, škoda, že do lesas len taka ľahko a rýchlo spoločnosť nedotiahnem. o to občas lepšie, však o dobré sa niekedy netreba deliť a tu to platí tak trojnásobne.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára